Jak przekazywać dania w restauracji na diecie?

Jak przekazywać dania w restauracji na diecie?

9 marca, 2021 0 przez Mikołaj Online

Jak odbierać dania w restauracji na diecie? Jeżeli jesteśmy na diecie, często powtarza się nam, że jedzenie na mieście jest złe. Rodzinny posiłek w restauracji wiąże się z potrzebą rozpoczynania zdrowego odżywiania na nowo, a biznesowa kolacja z ciężkostrawnymi potrawami. Nic nie musi naprawdę być. Wystarczy, iż będziemy chorować na pomocy kilka zasad, które sprawią, że z dowolnego spotkania z partnerem czy rodziną wyjdziemy z lekkim żołądkiem i prawym sumieniem. Jak to jeść zdrowo w restauracji? Na co zwrócić uwagę, przeglądając menu?

Jak odbierać dania w restauracji na diecie?

Ustaw na dania z warzywami

Niezależnie z tego czy się odchudzamy, lub mamy zalecenie spożywania lekkostrawnych potraw, warzywa są podstawą każdej zdrowej, zbilansowanej diety również nie powinniśmy ich unikać. Według tych zaleceń dotyczących odżywiania powinny one liczyć aż 50% talerza.

Dlatego znajdując się na obiad z grupą lub ze przyjaciółkami do restauracji, zamawiajmy przede każdym dania drogie w warzywa. W menu lokali gastronomicznych najczęściej otrzymują one cechę surówek oraz miksu warzyw gotowanych na parze albo w wodzie (przeważnie istnieje to marchewka z różyczkami brokuła i kalafiora). Jeśli kwalifikujemy się na surówki, warto zwrócić uwagę, bądź nie są one zagęszczone, np. sosem majonezowym. Pamiętajmy, iż to oznacza dodatkowe kalorie.

apteka baner

Do warzyw zaliczamy także owiane złą sławą ziemniaki. Nie powinniśmy bać się, że spożywając je, przytyjemy, bo o ile nie będą one niszczone z masłem lub polane sosem, o tyle nie będą stanowić wysokokalorycznego dania obiadowego.

W ramach kolacji pełnej warzyw możemy wybrać zupy krem. Jednak zamawiajmy te, jakie nie są zabielaną tłustą śmietaną.
Unikaj jedzeń kalorycznych i smażonych

Obróbka termiczna dań to nowa kwestia, na jaką należy zwrócić uwagę, gdy wyróżniamy się na posiłek bądź kolację do restauracji. Jaki rodzaj przygotowania dań jest wysoce dobry osobom dbającym o dzienny bilans kaloryczny? Najlepiej, jeżeli będą to potrawy:

grillowane,
gotowane w wodzie czyli na parze,
duszone,
pieczone.

Na obiad wybierz dania z owoców pełnoziarnistych

Istniejąc na diecie, powinniśmy ograniczyć spożywanie produktów wysoko przetworzonych i wystawić na żywność pełnoziarnistą. Zamawiając obiad w terenie gastronomicznym, wybierzmy brązowy makaron zamiast białego, do warzyw i ciała poprośmy o kaszę lub ryż zamiast puree z ziemniaków z mlekiem i masłem.

Przede każdym powinniśmy unikać chodzenia do barów z fast foodami. Co skoro nie możemy spośród nich ulec? Spróbujmy poszukać restauracji, jakie oferują w prywatnym menu ich lepsze wersje. Możemy zjeść np. pizzę na niewielkim, pełnoziarnistym cieście z lekką liczbą sera, warzywami i chudym mięsem czy hamburgera z grillowanym kurczakiem.
Menu z małym mięsem oraz rybami

Zamawiając w restauracji, starajmy się wybierać dania wykonane z małego mięsa, jak drób, cielęcina czy wołowina, a z małych ryb, np. z dorsza, sandacza czy flądry. Na etap diety podczas biznesowych kolacji czy rozwiązań ze przyjaciółmi warto zrezygnować z potraw złożonych z kiełbas, wieprzowiny, problemów i tłustych ryb – łososia, halibuta czy makreli.
Uważaj na znaczne napoje

Pułapką na diecie potrafią być słodzone i gazowane napoje. Najkorzystniejszym podejściem jest woda, jeżeli natomiast nie bierzemy na nią ochoty, wybierzmy soki, np. jabłkowy lub pomarańczowy, jakie nie zawierają cukru.
Trzymanie diety ułatwi wybór restauracji

Jedzenie razem z obraną dietą jest doskonale łatwiejsze, kiedy zamawiamy w popularnej nam restauracji, w menu jakiej wybierają się dania odpowiadające swym oczekiwaniom. Nie potrzebują zatem być domy gastronomiczne serwujące jedynie potrawy w klasy fit. W wielu miejscach, jakie oferują tradycyjne dania, zamówimy zupy, obiady pieczone lub gotowane.

Wybór dobrej restauracji np. w Gdańsku, lub innym ważniejszym mieście, będzie doskonale prostszy ze względu na znaczącą dawkę lokali. Jeśli pozostajecie w Trójmieście, godną przyczyny jest restauracja Zacisze w Gdańsku Łostowicach. W menu Zacisza znajdziemy odpowiedniejsze dania, jak rosół, makaron z warzywami czy pstrąg z miksem sałat.

Nie zaszkodzi i lekkie podsmażenie, ale jeżeli zależy nam na delikatnych i niskotłuszczowych daniach, lepiej wystawić na następne środki obróbki, które pomagają uzyskanie potraw równie smacznych, jak przy smażeniu.

Na że powinniśmy unikać dań obiadowych smażonych na pełnym oleju, są to m.in. frytki, ciasteczka krabowe, krążki cebulowe, panierowane kurczaki.

Pilnuj wielkości porcji

Ważną zasadą, jakiej powinniśmy się trzymać, zamawiając w restauracji, jest chronienie ilości jedzenia, jaką jemy. Reguła istnieje taka, że z młodego jedzenia również możemy przybrać na sile. Istniejąc na diecie odchudzającej, porzucenie wysokoprzetworzonej żywności jest istotne ze względu na ostatnie, iż nie zawiera ona zalet odżywczych a po jej zjedzeniu szybko dokonujemy się głodni, natomiast w konsekwencji jemy bardzo niż potrzebujemy.

Zatem zanim zamówimy kolejną porcję, odczekajmy chwilę, bo że jesteśmy teraz najedzeni zaś toż swoje oczy i rozbudzone kubki smakowe potrzebują więcej, natomiast nie nasz żołądek.
Pamiętaj o zbilansowaną, zdrową dietę

Obfite rodzinne obiady czy biznesowe kolacje nie zawsze ułatwiają trzymanie diety, ale wystarczy, iż będziemy chorować na wycieczce opisane zasady. Gdyby ich uważamy, nie musimy martwić o dodatkowe kalorie. Pamiętajmy też, że najważniejszy jest umiar również nie jednak warto na miarę odmawiać sobie kawałka ulubionego ciasta.

zobacz również Jak wybierać dania w restauracji na diecie?

0 0 vote
Daj ocenę